Nieuw: Studenten App MyStaPP bij ROC West-Brabant

MyStaPP is dé studentenapp van ROC West-Brabant, voor jouw rooster(wijzigingen), cijfers en de laatste nieuwtjes van je college. MyStaPP is speciaal ontworpen voor op je mobieltje.

Op MyStaPP zie je:

  • Je roosters
  • Je cijfers
  • Meldingen over roosterwijzigingen
  • Je aanwezigheidspercentage
  • College nieuws

De app komt eerst beschikbaar op Zoomvliet College en Radius College. In deze startfase gaan we problemen spotten én oplossen. We verwachten na de herfstvakantie alle mbo studenten blij te kunnen maken met MyStaPP.

Om jou goed op weg te helpen met MyStaPP, zijn dit belangrijke tips:

Waar kan ik de app downloaden?

Je kunt de app downloaden via Google Play of via de App Store

Waarom zijn mijn periodecijfers niet zichtbaar?

Alleen 1e jaars studenten, gestart in schooljaar 2018/2019, krijgen periodecijfers te zien. Deze cijfers zijn zichtbaar aan het einde van periode 1.
Wel kan iedereen zijn examencijfers zien, als jouw college deze cijfers in de administratie heeft verwerkt.

Is mijn rooster altijd actueel?

Je rooster wordt voortdurend automatisch bijgewerkt in de app. Je krijgt een melding als er een wijziging is . Daarvoor moet je wél zelf de pushnotificatie aanzetten.

Kunnen mijn ouder ook inloggen?

Je kiest zelf of je je ouders/verzorgers toegang geeft via een aparte login. Hiervoor maak je zelf een toegangscode aan in MyStaPP, via ‘Instellingen’ en ‘beheer toegang’. Bij het toevoegen van een ouder/verzorger krijg je een toegangscode.

Hoe logt mijn ouder/verzorger dan in?

Via ‘Inloggen als ouder/verzorger’. Jouw studentenemail adres en de toegangscode geven toegang tot MyStaPP. 

Hoe lang blijft de toegangscode voor mijn ouder/verzorger geldig?

Die is beperkt geldig. Als je ouder/verzorger uitlogt, moet jij daarna een nieuwe  toegangscode maken!

Hoe stop ik de toegang in MyStaPP voor mijn ouder/verzorger?

Door je ouder/verzorger te selecteren via ‘Instellingen’ en ‘beheer toegang’ en hem of haar daar te verwijderen.

Ik ben ouder/verzorgen maar heb geen inlog?

Alleen de student kan een ouder/verzorger specificiek toegang geven tot de app. Het college kan dit niet voor u regelen. Dus wilt u meekijken vraag dit dan aan de betreffende student.

Is mijn aanwezigheid-overzicht al actueel?

Tijdens de startfase zijn de aanwezigheidsgegevens alleen voor studenten van het Radius college zichtbaar.

Ik krijg heel veel notificaties, wat is er aan de hand?

Aan het begin van iedere periode worden de roosters vaak gewijzigd. Hierdoor kun je wat meer notificaties krijgen. Notificaties kun je bij de instellingen eventueel tijdelijk uit zetten.

Mijn vraag staat er niet bij.. wat nu?

Technische vragen zoals bijvoorbeeld "ik kan niet inloggen" kun je kwijt bij PC-support via:

Inhoudelijke vragen zoals bijvoorbeeld "Mijn rooster/cijfer klopt niet" kun je kwijt bij STIP/ZIP/Receptie via:

  • Radius:
    • Email: STIP Radius
    • Bellen:  076 - 573 3400 
    • Of loop even binnen, de ingang van STIP is te vinden naast de receptie van het hoofdgebouw. Iedere werkdag geopend van 8.00 uur tot 16.30 uur.
  • Zoomvliet:
    • Email: ZIP & Receptie
    • Bellen: 0165 - 590 100
    • Of loop even langs bij:
      • Het ZIP: Geopend ma t/m wo 8.00 - 16.30, do 8.00  - 12.00. (vrijdag gesloten)
      • Receptie: Geopend iedere werkdag 8.00 tot 17.00.